|
Verhalen spinnen lezen
Hieronder zie je het leesschema van Verhalen Spinnen. Elk blokje staat voor een hoofdstuk van een verhaal. Als je op een blokje klikt, verschijnt onder het leesschema dat hoofdstuk. Als een blokje nog grijs is, moet dat hoofdstuk nog geschreven worden. Om één verhaal te lezen, volg je de pijlen en de kleuren in het leesschema. Elk verhaal krijgt zijn eigen kleur. Je kunt het lezen of de video bekijken waarin de schrijvers hun hoofdstuk voorlezen.
Onderin het leesschema zie je bij elk verhaal open staan. Als je hierop klikt, krijg je alle hoofdstukken van dat verhaal op een rijtje te zien in een pdf-bestand. Je kunt dan het hele verhaal achter elkaar lezen. In het gekleurde schema, bovenaan elk hoofdstuk, zie je welke lijn er wordt gevolgd. Je kunt het hele verhaal ook uitprinten.
Video bekijken
Klik op de zwarte pijl om de video te starten. Op de video zie je de schrijvers hun hoofdstuk voorlezen. Aan het eind van deze video kun je doorklikken naar het vorige of volgende hoofdstuk of de video opnieuw bekijken.
|
|
|
|
Verberg leesschema
Rond - Hoofdstuk 3 - Thijs
Video bekijken
Klik op de zwarte pijl om de video te starten. Op de video zie je de schrijvers of de leerlingen hun hoofdstuk voorlezen. Aan het eind van deze video kun je doorklikken naar het vorige of volgende hoofdstuk of de video opnieuw bekijken.
Jeff wist zelf niet meer hoe lang hij daar stond. Zijn ogen gericht op de jongen tegenover hem. De wereld niet groter dan de lichtkegel van zijn mobiel. De tijd leek stil te staan, te bevriezen. Jeff rilde. Dat maakte hem wakker.
'Wie ben jij?' vroeg Jeff. Zijn stem klonk rauw, alsof hij uit zijn binnenste kwam.
'Ik ben alleen lastig, niet achterlijk,' echode het spiegelbeeld Jeffs woorden van zonet. Onderzoekend liep hij een rondje om Jeff heen. Die voelde een gigantische irritatie opkomen.
'Ik weet zelf wel wat ik heb gezegd,' zei hij. 'Daar heb ik jou niet voor nodig. Dus: wie ben jij? En zeg niet dat je mij bent, want dat ben je niet.'
De jongen ging recht voor Jeff staan, zijn voeten een stukje uiteen, zijn armen over elkaar. Spottend keek hij hem aan.
'Nu al boos? Dat kan nog leuk worden,’ zei hij.
Hij boog zich een stukje voorover, zodat hun gezichten elkaar net niet raakten.
'Ik ben je alter ego, je tweede ik, ofwel je persoonlijke begeleider in het kamp,' zei hij. 'Zie je dit?' Hij wees naar de slang op zijn been. 'Dat is ons symbool.'
'Ons symbool? vroeg Jeff. Het was zeker niet zijn symbool.
'Je hebt professor Sarion toch gezien?' zei het alter ego.
Toen schoot het Jeff te binnen. 'Het T-shirt!' Die slang was zo uitgerekt geweest dat hij maar weinig leek op de slang op het been. Eigenlijk was voornamelijk de kleur hetzelfde: rood.
'Precies,” zei de jongen. 'Iedereen bij ons draagt dat symbool.'
'Ik niet,' zei Jeff snel. Stel je voor dat ze…
'Nee jij niet, jij bent pupil,' zei de persoonlijk begeleider. 'Alleen de mensen van de organisatie.'
'Oké,' zei Jeff. Dat was een opluchting. 'Enne, heeft iedere.. eh.. pupil zo’n persoonlijk begeleider?' vroeg hij.
'Yep,' zei de jongen. 'Die blijft de hele tijd bij je.'
Niet te geloven, dan zat hij dus voorlopig met hem opgescheept.
'Hoe heet je eigenlijk?' vroeg Jeff.
'Thijs,' zei de jongen.
Thijs? Dat was Jeffs tweede naam. Jeffrey Thijs van Stokkom heette hij voluit. Jeffrey hadden zijn ouders gewoon een leuke naam gevonden en Thijs was de naam van zijn opa. De vader van zijn moeder, die al lang geleden was overleden.
'We gaan,' zei Thijs en hij liep de gang in.
Rond Hoofdstuk 2
|
Klik hier voor leesschema
|
Rond Hoofdstuk 4
|
|
|