Hieronder zie je het leesschema van Verhalen Spinnen. Elk blokje staat voor een hoofdstuk van een verhaal. Als je op een blokje klikt, verschijnt onder het leesschema dat hoofdstuk. Als een blokje nog grijs is, moet dat hoofdstuk nog geschreven worden. Om één verhaal te lezen, volg je de pijlen en de kleuren in het leesschema. Elk verhaal krijgt zijn eigen kleur. Je kunt het lezen of de video bekijken waarin de schrijvers hun hoofdstuk voorlezen.
Onderin het leesschema zie je bij elk verhaal open staan. Als je hierop klikt, krijg je alle hoofdstukken van dat verhaal op een rijtje te zien in een pdf-bestand. Je kunt dan het hele verhaal achter elkaar lezen. In het gekleurde schema, bovenaan elk hoofdstuk, zie je welke lijn er wordt gevolgd. Je kunt het hele verhaal ook uitprinten.
Video bekijken Klik op de zwarte pijl om de video te starten. Op de video zie je de schrijvers hun hoofdstuk voorlezen. Aan het eind van deze video kun je doorklikken naar het vorige of volgende hoofdstuk of de video opnieuw bekijken.
home
lezen
schrijven
links
inspiratie
nieuws
archief
Verberg leesschema
Hoofdstuk 1
Hoofdstuk 2
16-03-2012
Hoofdstuk 3
23-02-2012
Hoofdstuk 4
30-03-2012
Hoodfstuk 5
13-04-2012
Hoofdstuk 6
20-04-2012
Verhaal 1
Verhaal 2
Verhaal 3
Verhaal 4
Verhaal 5
Verhaal 6
Verhaal 3 - Hoofdstuk 5 - De ontdekking
Video bekijken
Klik op de zwarte pijl om de video te starten. Op de video zie je de schrijvers of de leerlingen hun hoofdstuk voorlezen. Aan het eind van deze video kun je doorklikken naar het vorige of volgende hoofdstuk of de video opnieuw bekijken.
Ze bleven stokstijf staan. De schim begon langzaam met een zware stem te praten. De stem leek heel bekend voor Saaf. Hij ging na in zijn hoofd welke stemmen hij de laatste tijd allemaal had gehoord. Hij schrok toen de stem zei:
‘Volg me.’
Ze volgden hem totdat Nora op zijn lange donkere jas stapte. Saaf schrok heel erg toen hij zag wie het was.
‘Bben jjij ddat echt?’ zei Saaf stotterend.
Saaf wilde wegrennen, maar het leek alsof zijn voeten vastgenageld aan de grond stonden. De stem begon weer te praten alleen nu anders, alsof hij een dwarsfluit had ingeslikt. Hij zei:
‘Ja, ik ben het, had je niet gedacht, hè?’
Ze staarden voor zich uit, alsof ze een nieuwe wereld ontdekt hadden. Nidal fluisterde:
‘Is dat de lange jongen waar over je vertelde?’
Saaf gaf geen antwoord. Hoe kon hij zo stom zijn! natuurlijk was hij daarom afgelopen avond op de wc!Het enige wat Saaf zei was:
‘Wat heb je met Simon en Jessica gedaan?’
De lange jongen antwoordde streng:
‘Waarom bemoei jij je ermee, en waarom zou ik het zeggen? Je krijgt me toch niet te pakken.’
Nora en Nidal sprongen op hem af, maar de lange jongen verdween als lucht in hun armen.Hij zei:
‘Ik zei het toch, je krijgt me niet te pakken.’
Saaf raakte in verwarring en zei:
‘Waarom wil je ons eerst helpen en daarna ontvoer je Jessica en Simon?’
‘Heb je het dan niet door?’ zei de lange jongen. ‘Ik heb tegen iedereen gezegd wat ik ook tegen jou heb gezegd, nu gelooft niemand dat ik de ontvoerder ben.’
Na die woorden verdween hij. Waar zouden Jessica en Simon zijn en was de lange jongen een geest?
Verhaal 3 Hoofdstuk 4
Verhaal 3 - Hoofdstuk 5 - De ontdekking
Geschreven door groep 7A