Verhalen spinnen lezen

Hieronder zie je het leesschema van Verhalen Spinnen. Elk blokje staat voor een hoofdstuk van een verhaal. Als je op een blokje klikt, verschijnt onder het leesschema dat hoofdstuk. Als een blokje nog grijs is, moet dat hoofdstuk nog geschreven worden. Om één verhaal te lezen, volg je de pijlen en de kleuren in het leesschema. Elk verhaal krijgt zijn eigen kleur.  Je kunt het lezen of de video bekijken waarin de schrijvers  hun hoofdstuk voorlezen.

Onderin het leesschema zie je bij elk verhaal open staan. Als je hierop klikt, krijg je alle hoofdstukken van dat verhaal op een rijtje te zien in een pdf-bestand. Je kunt dan het hele verhaal achter elkaar lezen. In het gekleurde schema, bovenaan elk hoofdstuk, zie je welke lijn er wordt gevolgd. Je kunt het hele  verhaal ook uitprinten.

Video bekijken
Klik op de zwarte pijl om de video te starten. Op de video zie je de schrijvers hun hoofdstuk voorlezen. Aan het eind van deze video kun je doorklikken naar het vorige of volgende hoofdstuk of de video opnieuw bekijken.



 

 

                         
Hoofdstuk 1                        
   
                 
Hoofdstuk 2
16-03-2012
                       
   
 
             
Hoofdstuk 3
23-02-2012
                       
   
 
 
         
Hoofdstuk 4
30-03-2012
                       
   
 
 
 
     
Hoodfstuk 5
13-04-2012
                       
   
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 6
20-04-2012
                       
                         
    Verhaal 1   Verhaal 2   Verhaal 3   Verhaal 4   Verhaal 5   Verhaal 6


Verhaal 2 - Hoofdstuk 5 - De clown

De man deed de kap af, en daar verscheen een kwaadaardig, wit clowns gezicht. Hij drukte op een grote blauwe knop en lachte gemeen:
‘Hahahahahaa.’
Ze schoten over de rails. De kar reed met volle snelheid over een brug de afgrond in. Ze kwamen op een andere rails. Ze gingen 50 km per uur. Ze hoorden een Franse stem door de ruimte galmen, die zei:
‘Et kaat joellie nooit loeken!!’
‘Wat gaat ons nooit lukken?’ vroeg Nidal angstig.
Ze reden langs een heel groot bord, zo groot, misschien wel zo groot als een huis van drie verdiepingen. Op het bord stond een staafdiagram weergegeven. Er stonden allemaal jaartallen op. Bij elk jaartal stond hoeveel gevangenen er waren. De clown begon een heel lang verhaal te vertellen in zijn Franse brabbeltaaltje als antwoord voor Simon:
‘Ik was twaalf jaar toen ik hier op school kwam. Ik leek een beetje op Safouan. Ik was heel klein en werd altijd gepest. Mijn droom was om in een circus te komen werken als clown. Maar ik faalde. Ik waagde nog een kans toen ik mijn school af had. Ik deed mee aan het grootste tv programma van Holland: ‘Hollands Got Talent’. Ik had een filmpje opgestuurd maar ik kwam niet eens door de voorrondes. Ik was woedend! Iedereen lachte mij uit.’
Ondertussen waren de kinderen al weggeslopen. Ze kropen over de verroeste rails. Het hield hier op. Hier voor een oude houten deur. Op de deur stonden letters. Saaf kon de letters niet lezen door het stof. Hij veegde het weg. Op de deur stond: ‘pas d’entree et de sortie’.
Ze wisten dat het Frans was. Saaf dacht Frans, Frans, Frans. Hebben we dit al gehad? Ze herkenden alleen het woord “entree”, dus ze dachten dat ze naar binnen mochten. Ze deden de deur open en daar zagen ze een huilende Simon met striemen op z’n rug. De deur werd met een klap dichtgeslagen. Bam! Ze hoorden de clown schreeuwen:
‘Imbecielen! Jullie luisteren niet eens naar mijn levensverhaal!’
‘Shit, shit, shit we zitten vast!’ riep Nora.
‘Vous ne sortirez jamais!’ riep de clown.
‘Wat?’ vroeg Nidal.
Er kwam geen antwoord. Jessica keek in het rond en zag allemaal bedden staan. Ze vroeg aan Simon:
‘Waarom al die bedden?’



Verhaal 2 Hoofdstuk 4

Verhaal 2 - Hoofdstuk 5 - De clown
Geschreven door groep 8B
Verhaal 2 Hoofdstuk 6