Verhalen spinnen lezen

Hieronder zie je het leesschema van Verhalen Spinnen. Elk blokje staat voor een hoofdstuk van een verhaal. Als je op een blokje klikt, verschijnt onder het leesschema dat hoofdstuk. Als een blokje nog grijs is, moet dat hoofdstuk nog geschreven worden. Om één verhaal te lezen, volg je de pijlen en de kleuren in het leesschema. Elk verhaal krijgt zijn eigen kleur.  Je kunt het lezen of de video bekijken waarin de schrijvers  hun hoofdstuk voorlezen.

Onderin het leesschema zie je bij elk verhaal open staan. Als je hierop klikt, krijg je alle hoofdstukken van dat verhaal op een rijtje te zien in een pdf-bestand. Je kunt dan het hele verhaal achter elkaar lezen. In het gekleurde schema, bovenaan elk hoofdstuk, zie je welke lijn er wordt gevolgd. Je kunt het hele  verhaal ook uitprinten.

Video bekijken
Klik op de zwarte pijl om de video te starten. Op de video zie je de schrijvers hun hoofdstuk voorlezen. Aan het eind van deze video kun je doorklikken naar het vorige of volgende hoofdstuk of de video opnieuw bekijken.



 

 

                         
Hoofdstuk 1                        
   
                 
Hoofdstuk 2
16-03-2012
                       
   
 
             
Hoofdstuk 3
23-02-2012
                       
   
 
 
         
Hoofdstuk 4
30-03-2012
                       
   
 
 
 
     
Hoodfstuk 5
13-04-2012
                       
   
 
 
 
 
 
Hoofdstuk 6
20-04-2012
                       
                         
    Verhaal 1   Verhaal 2   Verhaal 3   Verhaal 4   Verhaal 5   Verhaal 6


Verhaal 1 - Hoofdstuk 2 - De verdwijning

  Video bekijken
Klik op de zwarte pijl om de video te starten. Op de video zie je de schrijvers of de leerlingen hun hoofdstuk voorlezen. Aan het eind van deze video kun je doorklikken naar het vorige of volgende hoofdstuk of de video opnieuw bekijken.

Saaf voelde een knoop in zijn maag. Hij besloot aan Jessica te vertellen, wat die jongen tegen hem had gezegd.
Tijdens de pauze vroeg Saaf aan Jessica  of ze even mee wilde komen,  omdat het heel belangrijk was. Jessica kwam mee en Saaf vertelde het hele verhaal. Nora liep op hetzelfde moment langs, ze werd zo rood als een tomaat van woede, en stormde naar ze toe. Ze schreeuwde: 
‘SUKKEL, waarom heb je het niet eerder gezegd? We moeten hier snel weg.’
Op dat moment stond de conciërge voor  ze en vroeg:
‘Jullie moeten toch naar de les?’
‘Euh…. Ja,’ zei Saaf. ‘We gaan al.’
Ze liepen naar de les. Nora fluisterde:
‘Wat moeten we nu? Er hangen overal camera’s,straks zien ze ons.’
‘Er over praten,’ mompelde Jessica.
‘We praten er na de les wel over.’
Tijdens de les zei de meester:
‘Ik ga even wat koffie halen.’
Hij liep de klas uit.
Toen iedereen klaar was met wiskunde, was de meester nog steeds niet terug. Nidal keek naar de klok.
‘Hij blijft wel heel lang weg.’
De conciërge kwam binnen en zei:
‘Jullie hebben twee uur uitval.’
De kinderen liepen de klas uit. Nidal fluisterde tegen Jessica, Nora en Saaf:
‘Kom we gaan in de kantine kijken.’
Ze waren in de kantine, daar zagen ze een lijst op het prikbord hangen. Er stond een rij met allemaal namen. Bij sommige namen  stonden  vinkjes. Ze waren allemaal stil, zo stil dat je een speld zou kunnen horen vallen. Opeens zei Saaf:
‘Kijk er staat hier verdwijningen.’
Bij Simon en de leraar van wiskunde stonden vinkjes.



Verhaal 1 Hoofdstuk 1

Verhaal 1 - Hoofdstuk 2 - De verdwijning
Geschreven door groep 7A
Verhaal 1 Hoofdstuk 3